Fase | Functie fase | Periode | Weeknummer | Prestatie (delivereables) |
Opstartfase | Analyse van situatie en mogelijkheden | 31-08 tot 04-09 | 36 | – Plan van Aanpak af
– Blog aangemaakt, ingericht.
– POP + PAP op blog
– Planning globaal af
|
Analysefase | Ideeontwikkeling voor straatmeubilair design en functies | 07-09 tot 14-09 | 37 | – Voorlopige probleemstelling met zoekvelden
– Informatie verzameling
– Conclusies
– Collage vormentaal
– Gedetailleerde probleemstelling
– Optioneel: Procesboom
– PvE / PvW
– Ontwerpvisie
– PvA Incl. netwerkplanning (opt.)
– Zoekplan voor ideefase
|
Ideefase | Uitwerking van 2 gelijkwaardige concepten | 15-09 tot 02-10 | 38 + 39 + 40 | – Complete ideeontwikkeling met ideeën op basis van zoekvelden.
– Geclusterde ideeën
– Aanvullen ideeën op basis van clustering
– Keuzematrix voor ideekeuze
– Uitwerking minimaal 4 integrale ideeën
|
Conceptfase | Uitwerking van 2 gelijkwaardige concepten | 05-40 tot 16-10 | 41 + 42 | – 2 uitgewerkte concepten
– 2D pakket – visualisatie
– Conceptonderbouwing volgens bijlage 1 door middel van berekeningen, collages of teksten en modellen.
– Onderbouwd voorstel keuze
|
Materialisatie week 1 | Twee gematerialiseerde producten | 18-10 tot 22-10 | 43 | – Schetsen
– Berekeningen
– Collage en of teksten volgens bijlage 2.
|
Herfstvakantie | Buffer | 25-10 tot 01-11 | 44 | Eventuele achterstanden bijwerken of extra voorwerk doen. |
Materialisatie week 2 | Resultaten voor docenten en opdrachtgever presenteren | 02-11 tot 06-11 | 45 | – Leveranciers en producentenlijst inclusief correspondentie & evt. offertes
– Overdrachtstekst voor
productie |
Gevonden en geformuleerde leerdoelen in SMART naar aanleiding van blok 5 voor komende blokken.
Strait to the point formuleren
S: Wanneer ik bepaalde factoren uit me hoofd op papier wil zetten. Moet ik dit zo kort mogelijk verwoorden en geen andere dingen eromheen type, Hierdoor verliest de tekst namelijk overzicht en moet je zelf deze belangrijke factoren in de tekst gaan zoeken.
M: Dit is zeker meetbaar! Ik hoef namelijk alleen iemand het stuk tekst te laten lezen als hij/zij geen onduidelijk heeft over de belangrijke factoren en deze gelijk ziet in de doelstelling behaald.
A: Het is zeker acceptabel voor zowel de opdrachtgever als mijn collega's als ik deze doelstelling namelijk onder controle heb hoeven ze geen heel stuk tekst te lezen voor eigenlijk maar een paar factoren/informatie punten. En komt mijn informatie/factoren volledig in een klein stukje tekst over. En tijd is geld.
R: Deze doelstelling is zeker realistisch, Ik hoef namelijk alleen even een soort opzet in de tekst te maken zodat ik altijd zo kort mondig mogelijk mijn informatie/factoren over kan laten komen.
T: Deze doelstelling wil ik voor het volgende blok volledig onder de knie hebben.
Leerdoel: Strait to the point formuleren.
Activiteit: Voor mezelf een soort ezelsbruggetje maken hoe ik alles zo kort mogelijk kan formuleren. En verschillende mensen mijn tekst laten lezen en met hun feedback de tekst verbeteren voor dat ik het inlever aan de opdrachtgever. Zodat deze fout bijna niet meer gemaakt kan worden.
Conclusie's meer in detail uitwerken
S: Conclusies meer in detail uitwerken zodat je er meer grip op krijgt. En dus beter weet wat nou precies het probleem is en wat voor factoren dit probleem kunnen oplossen.
M: Dit is zeker meetbaar, namelijk wanneer de conclusie's verder in detail uit zijn gewerkt ( dit is namelijk duidelijk te zien wanneer je het leest) is de doelstelling behaald.
A: Dit is zeker acceptabel voor zowel de opdrachtgever en je collega's er komen namelijk betere en duidelijkere conclusie's op tafel en hierdoor kan het probleem beter worden opgelost
R: Deze doelstelling is zeker realistisch, Ik hoef namelijk alleen maar de conclusie's uitgebreider te formuleren.
T: Ik wil deze doelstelling voor het volgende blok volledig onder de knie hebben.
Leerdoel: Conclusie's in meer detail uitwerken.
Activiteiten: De conclusie's vollediger en met meer detail uitschrijven en dit ook door mezelf en door me collega's na te laten lezen.
Strait to the point formuleren
S: Wanneer ik bepaalde factoren uit me hoofd op papier wil zetten. Moet ik dit zo kort mogelijk verwoorden en geen andere dingen eromheen type, Hierdoor verliest de tekst namelijk overzicht en moet je zelf deze belangrijke factoren in de tekst gaan zoeken.
M: Dit is zeker meetbaar! Ik hoef namelijk alleen iemand het stuk tekst te laten lezen als hij/zij geen onduidelijk heeft over de belangrijke factoren en deze gelijk ziet in de doelstelling behaald.
A: Het is zeker acceptabel voor zowel de opdrachtgever als mijn collega's als ik deze doelstelling namelijk onder controle heb hoeven ze geen heel stuk tekst te lezen voor eigenlijk maar een paar factoren/informatie punten. En komt mijn informatie/factoren volledig in een klein stukje tekst over. En tijd is geld.
R: Deze doelstelling is zeker realistisch, Ik hoef namelijk alleen even een soort opzet in de tekst te maken zodat ik altijd zo kort mondig mogelijk mijn informatie/factoren over kan laten komen.
T: Deze doelstelling wil ik voor het volgende blok volledig onder de knie hebben.
Leerdoel: Strait to the point formuleren.
Activiteit: Voor mezelf een soort ezelsbruggetje maken hoe ik alles zo kort mogelijk kan formuleren. En verschillende mensen mijn tekst laten lezen en met hun feedback de tekst verbeteren voor dat ik het inlever aan de opdrachtgever. Zodat deze fout bijna niet meer gemaakt kan worden.
Conclusie's meer in detail uitwerken
S: Conclusies meer in detail uitwerken zodat je er meer grip op krijgt. En dus beter weet wat nou precies het probleem is en wat voor factoren dit probleem kunnen oplossen.
M: Dit is zeker meetbaar, namelijk wanneer de conclusie's verder in detail uit zijn gewerkt ( dit is namelijk duidelijk te zien wanneer je het leest) is de doelstelling behaald.
A: Dit is zeker acceptabel voor zowel de opdrachtgever en je collega's er komen namelijk betere en duidelijkere conclusie's op tafel en hierdoor kan het probleem beter worden opgelost
R: Deze doelstelling is zeker realistisch, Ik hoef namelijk alleen maar de conclusie's uitgebreider te formuleren.
T: Ik wil deze doelstelling voor het volgende blok volledig onder de knie hebben.
Leerdoel: Conclusie's in meer detail uitwerken.
Activiteiten: De conclusie's vollediger en met meer detail uitschrijven en dit ook door mezelf en door me collega's na te laten lezen.
Enthousiaster worden over mijn eigen werk.
S: Wanneer ik enthousiaster over mijn eigenwerk ben bij een presentatie. Komt het geheel veel overtuigender over. Ook geeft het jezelf motivatie om harder te gaan werken en wat ook belangrijk is het maakt je blij.
M: Dit is zeker meetbaar de beoordelaar en andere die bij de presentatie zijn zullen dit gelijk opmerken en tegen mij zeggen.
A: Dit is zeker acceptabel voor zowel mezelf als voor de opdrachtgever. De opdrachtgever is namelijk beter overtuigd en enthousiaster over mijn ontwerp. Ook motiveert het mezelf en laat het je lachen.
R: Dit is zeker reëel ik hoef namelijk alleen na een presentatie te vragen of ik enthousiast over kwam en de doelstelling is behaald.
T: Ik wil dit leerdoel voor het einde van dit jaar volledig onder de knie hebben.
Leerdoel: Enthousiaster zijn over je eigenwerk zorgt voor een betere overtuiging.
Activiteiten: Na een presentatie vragen aan mensen hoe enthousiast ik over kwam.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten